استان يزد از تبعيض و نابرابري رنج مي برد

یزدفردا "هفته نامه میبد نوین:آخرين جلسه شوراي اداري ميبد در سال جاري با حضور امام جمعه، نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي، ميرسعيدي معاون عمراني استاندار، نبوي زاده مديرعامل موسسه عمراني كوثر يزد، رجايي فرماندار ميبد و مسوولين شهرستان در فرمانداري ميبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ميبد نوين، در ابتداي اين جلسه رجايي با تأكيد بر تقويت روابط عمومي ادارات و همكاري و تعامل بيشتر با اصحاب رسانه اظهار داشت: اهمّ موضوعاتي كه مسوولين ادارات بايد در دستور كار خود قرار دند، توجه وي‍ژه به بخش فرهنگ، افزايش بهره وري، جذب هر چه زودتر اعتبارات سفر سوم رياست جمهوري توسط مسوولين ادارات، كمك به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، مديريت حمل و نقل عمومي، جهاد فرهنگي در مراكز آموزش عالي و كمك موثر به تنظيم سند راهبردي مي باشد.


در ادامه اين جلسه آيت ا... اعرافي با قرائت فرازي از نهج البلاغه، مبحث اخلاقي ادارات را بيان و افزود: با نگاه به خويشتن، دشمن هاي درون را بشناسيم و بر شناخت شيطان واقف باشيم.


وي با بيان اينكه گروهي از انسانها، شيطان را پايه زندگي خود قرار مي دهند و منطق كار آنها شيطان است، به تبيين تصرف شيطان در وجود انسان به نقل از نهج البلاغه پرداخت و افزود: شيطان در اولين قدم با رسوخ در وجود انسان، در دلش پرورانده مي شود و وجود انسان به تصرف و تسلط شيطان درمي آيد، در نتيجه انسان به جايي كشيده مي شود كه تمام اعمالش گوياي حضور شيطان است. اما وقتي ملاك وجود انسان خدا شد، سخن و صداي او نشاني از خدا دارد.


در ادامه امام جمعه شهرستان خواستار شناخت شيطان و مجاهدت نفس در عمده كارهاي اساسي و كلان دولتي در بين مسوولان شد.


وي همچنين با تشريح مسائل و اتفاقات سال 89 تصريح كرد: در سال جاري بحث فتنه گروهي در كشور مطرح شد كه متأسفانه پايان ناخوشايندي داشت و در مرحله آخر جفاي بسيار بزرگي بود كه با سكوت در حق نظام انجام شد. همچنين در سال 89 شاهد هوشمندي ملت ايران، كار بزرگ هدفمندي يارانه ها، گام هاي بزرگ در عرصه انرژي هسته اي و موج بيداري اسلامي بوديم.


آيت ا... اعرافي با اظهار نگراني از وجود تبعيض هاي پنج گانه به خشكاندن ريشه هاي بي عدالتي در استان تأكيد نمود و گفت: استان ما از تبعيض و نابرابري رنج مي برد، اما اميدواريم در سال 90 بحث كلان استاني مورد عنايت قرار گيرد و شهرستان ميبد با وجود شور و شوق سرمايه گذاري با محدوده جغرافيايي تبعيض آميز مواجه نشود.


در ادامه اين جلسه مهندس نبوي زاده يكي از محدوديتهاي جدي در عرصه منطقه ويژه اقتصادي شهرستان ميبد را قرارگيري استان يزد در محدوده فراخشك دانست و بيان داشت: بزرگترينِ محدوديت ها، منابع آب است و در مجموع از آبي كه وارد سفره هاي زيرزميني مي شود بيش از حد معمول استفاده شده است.


مديرعامل شركت عمراني موسسه كوثر با بيان اينكه ميبد قابليت منطقه ويژه كاشي شدن را دارد، منافع احداث منطقه ويژه اقتصادي در شهرستان را برقرار ارتباط تجاري، توسعه صادرات نفتي، داراي موقعيت جغرافيايي استراتژيك عنوان كرد.


حجت الاسلام والمسلمين يحيي زاده نيز در اين جلسه با اشاره به انقلاب اقتصادي كه از طريق هدفمندي يارانه ها صورت گرفت، از كاهش تورم در زمينه اقتصادي خبر داد.


وي با اظهار خشنودي از بصيرت و فهم خوب مردم و مديريت دولت، برنامه چهارم توسعه را برنامه اي بر مبناي فرهنگ سودآور و مبتني بر اقتصادي دانستن فرهنگ عنوان و تأكيد كرد: در برنامه چهارم محور اصلي و اساسي فرهنگ اسلامي و هويت آن فراموش شد اما هم اكنون در برنامه پنجم توسعه ريل گذاري فرهنگ تا حدي درست انجام شده است.


نماينده مردم ميبد و تفت با گلايه از تقسيم ناعادلانه حوزه هاي انتخابيه و بودجه گذاري تبعيض آميز در دولت اسبق خواستار جلوگيري از اين روند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا